Minulý rok sme si stanovili 12 ročných priorít.
Ak si teraz dávaš pomyselný facepalm, vitaj v klube.
My sme takisto vedeli, že je to priveľa.
Ale pri rodine značiek, ktorá pod sebou zahŕňala 4 samostatné brandy, sme presvedčili samých seba, že je to tak v poriadku.
Nebolo.
Rodina sa nám rozsypala. A priority takisto.
...
Aká bola realita?
Naplnili sme síce 10 priorít.
Ale úprimne? Bol to malý zázrak.
Spätne vidím, že by som to tak nerobil.
Veď ročné priority som nevedel vysypať z rukáva ani ja.
Ako v nich nemali mať zmätok aj ostatní členovia tímu?
...
Tento rok sme šli na plánovanie inak.
Značnú časť nášho ročného meetingu sme venovali retrospektíve.
Spísali sme si viac ako 50 spoločných lessons learned.
Od plánovania sme si dali potrebný odstup.
A osekali sme 12 kategórií na šesť.
- Tím
- Operations
- Žurnál
- Knihy
- Poustr
- Marketing
Každá z nich dostala presne jeden ročný cieľ.
A keďže transparentnosť je jednou z naších hodnôt, rád ich s tebou zazdieľam.
...
🤝 TÍM: Okolo Žurnálu máme skúsený advisory board
V rámci Žurnálu som hrdý špeciálne na jednu vec.
Ľudí, ktorých mám okolo seba.
A kým minulý rok sme si dali hiring freeze, tento sa pomaly začíname obzerať po dôležitých posilách.
- Na prvom mieste to bude moja virtuálna asistentka.
- Na druhom freelancer, ktorý nám dá do poriadku reporting.
Okrem toho sa zameriame na vytvorenie seniorného advisory boardu v oblastiach:
- Hodnoty
- Brand
- E-commerce
- Finance
- Marketing
Pomoc už dávnejšie prisľúbil náš ex-investor Feri Krivda. Na hodnoty už máme potvrdeného Miša Meška. A tretie meno snáď predstavíme už čoskoro.
Ak by si ale vedel/a o niekom, kto nám pomôže v ďalších oblastiach, budem ti vďačný za odporúčanie. A ak to klapne, rád sa ti odmením Žurnálom.
...
🛠 OPERATIONS: Bez prúserov. A s real-time dátami
Prvý krát v histórii firmy niekomu prenechám riadenie operations.
Dokonca to bude človek, ktorý stále ešte študuje.
Kamil sa osvedčil ako môj osobný asistent.
A som rád, že sa tejto výzvy nezľakol.
Čo nás z hľadiska nových vecí čaká v roku 2024?
- Doklepneme ochranu značky a zmeny brand booku,
- Doriešime kontokorent alebo inú krátkodobú formu úveru,
- Ešte viac zrýchlime a zautomatizujeme manažérsky reporting,
- Vyladíme výrobu produktov tak, aby sme vykryli najmä letné mesiace.
Pri väčšine z nich už máme jasnú predstavu ako na to.
Ale o jednej veci som presvedčený - ďalšie peniaze do firmy už dávať nechceme.
Neznamená to, že tento rok hľadáme investora. Skôr krátkodobé financovanie, ktoré zohľadní sezónnosť nášho businessu a pomôže nám s výrobou produktov.
Preto, ak nás vieš v tejto oblasti posunúť na správnych ľudí a klapne to, odmena vo forme Žurnálu je istá.
...
📓 ŽURNÁL: Nová výroba prináša svoje ovocie
Po siedmych rokoch je, žiaľ, stále najväčším bottleneckom Žurnálu jeho výroba.
Ani napriek enormnej snahe sa nám nepodarilo nájsť výrobcu, ktorý:
- je nám rovnocenným partnerom pri produktovom vývoji,
- sa nebojí prevziať zodpovednosť,
- a dodrží slovo.
Verím, že sa to čoskoro zmení.
A podpíšeme rámcovú zmluvu na celý rok.
My sa tak konečne budeme môcť zamerať na lepšiu mentálnu dostupnosť.
Prehlbovanie vzťahov s našimi distribútormi.
A nájdenie partnera, ktorý dostane Žurnál do veľkých firiem.
...
📚 KNIHY: Naše knihy sa ocitli v prvých svetových obchodoch
Tam Hore aj Na chrbte vraj obstoja aj v konkurencii najlepších coffee table books.
Ibaže to nikdy nezistíme, kým budú dostupné len v slovenčine.
Preto sa tento rok okrem vydania ich voľného pokračovania s turistickou tématikou zameriame aj na nové edície v angličtine.
Namiesto veľkej distribúcie chceme ísť nám bližšou cestou. A skúsiť to s predajmi v kurátorských kníhkupectvách na štýl Brot Books Deli.
P.S.: Ak by sa nám do cesty priplietli Prezidentská kancelária Slovenskej republiky alebo Slovakia Travel, určite sa nenahneváme.
...
⛰ POUSTR: Vieme aké to je úspešne odovzdať značku
Poustrom vďačíme za veľa.
Keby sme ich počas covidu nespustili, Žurnál by pravdepodobne neprežil.
Bez nich by sme sa nepustili do vydávania kníh.
A nevytvorili tak našu najsilnejšiu nohu.
Ale priznajme si to.
Už dva roky sa im takmer nevenujeme.
Preto, ak by sa našiel partner, ktorý si ich vezme za svoje, radi mu ich prenecháme.
Poustr má za sebou krásny príbeh a stabilnú výrobu.
Bola by škoda, keby sme ho nechali zapadnúť prachom.
...
🔻 MARKETING: Meriame a posilňujeme našu značku
Ako posilňovať niečo, čo je tak abstraktné ako naša značka?
Tak, že to začneme merať.
A aktívne budeme pracovať na tom, aby sa brand Žurnál posilňoval.
Nie len vylepšenou content stratégiou opierajúcou sa o carousely a videá.
Ale aj lepším webom. Optimalizáciou landing pages. A vyladenou zákazníckou skúsenosťou z objednávky i rozbaľovania produktov.
Premyslená a konzistentná brandovka v Q4 by tak mala byť iba zlatým klincom.
...
Neznamenajú tieto plány automaticky koniec Degrowth?
Nevieme.
Určite sa chceme ďalej držať pravidla, že menej je viac.
Ďalej maximalizujeme pridanú hodnotu a pomoc zákazníkom.
A ďalej nezačíname ročný plán tým, že si naplánujeme vyššie tržby.
Jedno ti ale povedať môžem — ak by z toho nakoniec predsa len bol Slow Growth, brániť sa mu určite nebudeme.
...
Chceš byť pri tom?
V tohtoročnom Degrowth ti ešte viac pootvoríme dvere do zákulisia.
Pravidelne ťa budeme informovať o tom, ako sa nám darí v strategických veciach.
A v Zápiskoch potom dostaneš wrap-up všetkých našich noviniek.
Priprav sa.
Tento článok je ešte len začiatok.
P.S.: Viac ako 10.000 z vás ďakujeme za priazeň aj v roku 2024 🧡
Podnikám. Pre lepší svet
Po 7 rokoch práce na vlastných projektoch ti viem povedať, prečo ti večná snaha o rast môže zničiť podnikanie. A že menej je niekedy viac.
V newsletteri Degrowth ťa každý mesiac nechám nahliadnuť až do našej kuchyne. Bez servítky ti naservírujem to najlepšie z hodnotového podnikania.