Hodnotím prvý polrok: Degrowth prináša ovocie?

Hodnotím prvý polrok: Degrowth prináša ovocie?

Podnikanie

Alebo naše skúsenosti s prenosom Degrowth do reálneho fungovania firmy. Časť piata: Hospodárske výsledky


30 jún je čas, kedy po celom meste behajú študenti s vysvedčeniami. A tešia sa na dvojmesačné prázdniny.

Pre nás to takisto znamená vysvedčenie za odvedenú prácu.

Je čas na quaterly meeting.

Už 7 rokov ideme podľa metodológie EOS, ktorú sme si ohli podľa seba.

Každý rok začíname annual meetingom, kde si určíme hlavnú stratégiu.

Každý kvartál quaterly meetingom, kedy si ju prispôsobujeme podľa seba.

A každý týždeň máme weekly, kedy riešime issues pri jeho naplnení.

Ako vyzerá náš kvartálny meet?

Nastavené to máme tak, že sa polovicu času pozeráme na minulosť.

Zdieľame si finančné, marketingové aj zákaznícke poznatky.

A zbierame podklady pre lepšiu budúcnosť.

Čo sme si povedali dnes?

...

Konečne bez jedinej reklamácie 🌈

Potom, čo sa nám dialo minulý rok, sa mi to ani nechce veriť.

Ale za celý kvartál sme nemali ani jednu reklamáciu.

A zásielku sme v 90% prípadoch odoslali do jedného dňa.

Doba stoviek neodoslaných zásielok je tak definitívne za nami.

...

V marketingu to nebol náš najlepší výkon ❌

Traffic nám pekne vyletel. Ale bola z toho len kopa leadov.

Kvôli absencii up-sellov nám spadlo AOV o 8 eur.

PNO zase vyletelo nad 30%, čo je neudržateľné.

Pustili sme sa do reelz. Ale stále sa ich učíme.

V tržbách sme prekročili 100 tisíc eur 👍

Za prvých 6 mesiacov sme plánovali tržby 121 tisíc.

Realita predčila očakávania o 5 tisíc.

Takže aj pri sezónnom businesse ako je ten náš, sa učíme to predvídať.

A rozdiel sa z roka na rok zmenšuje.

Ročne sme zaznamenali 27% pokles 👎

Vzhľadom k tomu, že celý market sa prepadol o 30%, podobný pokles sme čakali.

Aj tak ale zamrzí, že bol v našom prípade spôsobený najmä chýbajúcim tovarom.

Naskladnené sme nemali Polročníky, cvičebnice ani doplnky.

Našťastie je tu leto. A nové produkty sú za rohom.

Konečne sme v zelených číslach ✅

Plán nákladov bol 110 tisíc, realita len o 3 tisíc vyššia.

A kým prvých 5 mesiacov sme mali plánovanú stratu.

Práve vďaka júnovej kampani na Žurnál sme sa prvý krát dostali do zisku.

Ide len o to, byť na sezónnosť pripravený. A dobre si naplánovať cash flow.

Čo s tým má spoločné Degrowth?

Všetko. A zároveň nič.

Už minule som písal, že Degrowth je o stovkách drobných rozhodnutí.

No práve rozhodnutie nehnať sa za číslami, nám dáva dostatok času na to, aby sme si upratali štruktúru firmy, ozdravili ju a sústredili sa na to podstatné.

A kým za minulý rok sme v prvých 6 mesiacoch vykázali stratu 10 tisíc, tento rok sme pri nižších tržbách spravili zisk 13 tisíc.

Nechcem to zakríknuť, ale Degrowth sa nám zatiaľ vypláca.

Podnikám. Pre lepší svet

Po 7 rokoch vedenia madebythe: ti viem povedať, prečo ti večná snaha o rast môže zničiť podnikanie. A že menej je niekedy viac.

V newsletteri Degrowth ťa každý mesiac nechám nahliadnuť až do našej kuchyne. Bez servítky ti naservírujem to najlepšie z hodnotového podnikania v Žurnáli, Poustri, Hikemates a Brot Books Deli.