Padá nám strecha. Niečo si želaj

Padá nám strecha. Niečo si želaj

Podnikanie

Alebo naše skúsenosti s prenosom Degrowth do reálneho fungovania firmy. Časť šiesta: Strata ilúzií


Pred dvoma rokmi sme sa rozhodli rozbehnúť rodinu značiek madebythe:

To, že to nebolo šťastné rozhodnutie, si uvedomujeme už od začiatku roka 2023.

Vzhľadom k tomu, že sa preklápame do jeho druhej polovice, je čas trochu bilancovať doterajšiu cestu.

A poodhaliť, čo nás čaká.

...

Pre vytvorenie businessovej strechy madebythe: sme mali svoje dôvody. Veď obsiahnuť Žurnál, Poustr, projekty s Hikemates, Brot Books Deli a Donio na jednej doméne a cez rovnaké kanály viedlo k zbytočnému zmätku.

Každá z týchto značiek si totižto zaslúžila hýčkanie a opateru. Viac ako rok sme každej značke venovali osobitný web, sociálne siete a takisto dedikovaný tím.

Ako firma sme sa vďaka tomu dva krát zväčšili. Pribudlo nám procesov, porád, prevádzkových rozhodnutí aj skladových priestorov.

Nebáli sme sa ambicióznych plánov a tomu sme podriadili aj infraštruktúru pre informačný software a fulfillment.

Potom prišiel pád.

Hodnotím 2022: Čo nás naučil náš najhorší rok?
Nie sme žiadni premotivovaní startupisti a vieme, že s rastom prichádza zodpovednosť. K prírode, budúcim generáciám, zákazníkom, kolegom i životným partnerom. Navyše nám nerástla len rodina značiek, ale aj naše rodiny. Potom, čo sme minulý pandemický rok zdvojnásobili tržby, sme to tento rok nec…

Vďaka tomu sme sa našli v Degrowthe. Ten sa nestal len súčasťou našej novej vízie, ale premietol sa aj do našich každodenných rozhodnutí.

O čom je vlastne Degrowth?
Alebo naše skúsenosti s prenosom konceptu Degrowthu do reálneho fungovania firmy. Časť prvá: Vízia Ako podnikateľ by som ti vedel hodiny rozprávať o tom ako nás snaha o rast doviedla k strate 32 tisíc eur. Presne toľko sme odpísali v madebythe: ako konsolidovaný výsledok hodpodárenia za minulý ro…

Dali sme si stopku rozbiehania nových produktov mimo náš core business. Namiesto toho sme si vyhrnuli rukávy, vrátili sa k produktovému testovaniu a focuskám. Zostali sme pri tom, čo robí Žurnál Žurnálom – naša metóda.

Ako nám Degrowth pomáha pri tvorbe nových produktov?
Alebo naše skúsenosti s prenosom konceptu Degrowthu do reálneho fungovania firmy. Časť druhá: Produktová ponuka Pozri sa na náš web. Ak sa k tebe náš príbeh dostal ešte v čase, keď sme začínali s jedným Polročníkom ako one product company, zostaneš poriadne prekvapený. Keď rátam iba Žurnál, na…

Pozreli sme sa na partnerov. Zostali sme pracovať len s lokálnymi firmami, ktoré nám dovolili zašpiniť si ruky. Takými, ktoré sa spolu s nami zamýšľajú nad tým, aké má produkt dopady v rámci životného cyklu, akú uhlíkovú stopu vytvorí.

Nevlastníme žiadnu výrobu. Aj tak vieme zaručiť udržateľnosť
Alebo naše skúsenosti s prenosom Degrowth do reálneho fungovania firmy. Časť tretia: Partneri

Sústredili sme sa na svoje mentálne zdravie. A na ozdravenie chorľavej firmy.

Kedy sa ťa naposledy niekto úprimne spýtal ako sa máš?
Alebo naše skúsenosti s prenosom Degrowth do reálneho fungovania firmy. Časť štvrtá: Mentálne zdravie

Vyplatilo sa. Čísla za prvý polrok nám ukázali, že kopa drobných rozhodnutí vedených Degrowthom sa zatiaľ ukazuje ako správna.

Hodnotím prvý polrok: Degrowth prináša ovocie?
Alebo naše skúsenosti s prenosom Degrowth do reálneho fungovania firmy. Časť piata: Hospodárske výsledky

Fajn.

Tak sa vám tento rok šťastena vrátila.

Ale čo s tým click-baitovým titulkom?

A aké sú plány na ďalší polrok?

...

Bude to polrok, kedy opustíme madebythe:

Cestou z útulne nám to hovoril Kubo Ptačin.

Často to medzi riadkami naznačoval Žltý.

A potvrdil to aj Mišo Pastier.

madebythe: naše značky neposilovalo. Skôr rozbíjalo pozornosť od samotných produktov tam, kde sme museli komunikovať nový brand. To vytváralo chaos v samotnej komunikácii. Vytváralo nekonzistentnosť. A spôsobovalo zmätok aj medzi zákazníkmi.

...

V živote každého podnikateľa príde bod, kedy investuje kopu energie aj peňazí a zamiluje sa do svojho nápadu. Ale ten napriek tomu nevyjde.

Stalo sa to aj nám a to rovno pri našej businessovej streche madebythe:

Mohli sme ešte chvíľu živiť svoje ilúzie o tom, že to zlomíme a naučíme sa o madebythe: lepšie komunikovať.

Alebo akceptovať, že ide o utopené náklady.

A počúvnuť 3 najväčších brandových stratégov na Slovensku.

Čo myslíš, že sme si vybrali?

...

Podnikám. Pre lepší svet

Po 7 rokoch vedenia madebythe: ti viem povedať, prečo ti večná snaha o rast môže zničiť podnikanie. A že menej je niekedy viac.

V newsletteri Degrowth ťa každý mesiac nechám nahliadnuť až do našej kuchyne. Bez servítky ti naservírujem to najlepšie z hodnotového podnikania v Žurnáli, Poustri, Hikemates a Brot Books Deli.